Geram,Bengang Seme Ada

Hari ni aku mmg rase mengelegak 1 badan.Sakit hati ada, bengang pun ada, geram n semelah ada -#&-+=%/.Since dia belum study aku n adik2 aku yg sibuk2 nak hantor dia continue study.Sampaikan nak register online pun org lain yg beriya buat.Dia ddk melangok je dgn hdphone.Sms memanjang.Bila dah dpt blajo org lain gak yg kelam kabut nak siapkan apa yg perlu bwk di hari registration.Dia jadi pemerhati je.

Skrg dah 2 weeks dia kat situ.Tiap2 pagi aku yg hantar dia.Aku hari2 masuk ofis lewat sbb xkan nak htar dia lepas subuh ksian plak kat dia dkk sorg2 kat c2.Patutnya aku masuk keje kul 8.Dia start class pun kul 8.Xpelah demi dia aku korbankan sikit waktu aku tu.Ni bos xtau kalau bos tau mmg masak lah.

1 week registration mak aku yg buat rayuan utk dia dptkan hostel.Sbb dia mmg xdpt hostel awlnya.Pasal tulah buat rayuan.Yg g byr kat bank aku, yg register byr online aku gak.Dia aku xtaulah buat pe.Skrg kami nak kurangkan kos n nak mudahkan dia g class sbb tu apply hostel.Tapi bila aku dah settle seme skali tu patutnya dialah pulak settle dgn management utk confirmkan bila dia boleh dpt hostel.Tapi sampai hari ni dia xde buat pape.Aku mmg geram betul.Seme ni duit beb.

Aku risau kalau bos aku dapat tau aku sokmo lwt masuk ofis.Manelah tau kena buang keje.Aku nak makan pe plak nnt.Tu kete sape nak byrkan.Aku perlukan dia.Walaupun lwt 15min.Ia ttp rekod xbagus.Balik keje tadi aku tya dia pkembangan hal ni.Yg aku bengang dia boleh ckp tinggi suara kat aku mrh2 kat aku.Dia tu sape.Aku dh byk tolong boleh plak dia lyn aku mcm tu.Apa yg dia jwb dia xtau....mcm org xskolah.

Apa yg dia nak seme kena org settlekan.Sbb yg nak dia sambung blajo bukan dia sendiri.Tapi kami seme.Tolongla pikir apa ktorg buat ni utk mase dpn awk.Bukan utk ktorg.Ktorg xdapat ape pun slain kgembiraan tgk kjayaan awk.Kalaulah aku tau dia akan buat aku mcmni mmg dari awl lagi aku buat xtau je dgn dia.Mmg xnak ambik tau lgsung.Tapi apakan daya dia org yg aku syg.

Aku mmg terasa giler time tu.Aku kemas2 brg2 aku n aku balik.Knplah dia xde kesedaraan langsung thadap org yg dah byk bkorban utk dia.Xpe Tuhan tu Maha Kaya. Hari ini kita di atas esok kita di bawah.Kitaran tu akan berlaku.Jangan risau.

2 comments:

Aleen Afifi said...

erm....die belom tahu saper kiter ler sis....


kiter kene btukar jadik pawer rangers pink n kuning dulu bawu die tahu...kiter nih bguna x tuk die..

jom ler aper tgu lagik...BERTUKAR...huhuhuuh

uMmI NuR aIn said...

sabo kak..
sabo...
ain tgu akak dgn kak alin bertukar...
hahaha....