DI HARAPKAN HUJAN SAMPAI KE MALAM RUPANYA PANAS DI TENGAHARI

Di mana2 sekarang cuaca panas membahang melanda bumi.Samelah kat tempat aku ni di mana langit di junjung di situlah bumi di pijak (sengaja je nak terbalikkan bg korg pening.)


Biasanya org mharapkan panas sampai ke petang tapi aku lain...aku mmg harap sgt hujan sampai ke malam sekarang....Ya Allah panas nauzubillah....terik habis kulit aku yg mulus bersih ni mmg aku perasaansampaikan aku nak kuar basuh kete pun aku rase mcm syg je kat air tu...Yelah apa ke xnya kan...cuba korg bygkan kalau org sane sini ddk bazir kan air buat benda2 yg kurang diperlukan nnt bila seme punca air dah kering hah mcmne....nak makan minum....yg ni mmg wajiblah...nak basuh kencing,berak n segala bagaiha mcmne...xkan nak beristinjak hari2...ho penat bai....xbiase pulak tu...





Ntah2 esok lusa g kije xpayah mandi buat style P.Ramlee just basuh mate je....lenggang2 telur je bg lelaki....yyg pompuan aku xtau...korg pklah sendiri....kira mandi lah tu...janji ade sentuh air sikit....ni seme petunjuk pemanasan global lah ni kot....


Kelmarin tengahari ade hujan sikit...wah seme bebudak ofis mcm xpenah tgk hujan termasuk la aku...berlari2 ke tingkap semata2 seronok tgk n dengar bunyi hujan.Lebat selebatnya....tapi cuma 15 minit....pastu xsampai setengah jam cuace panas menggila lagi....



Sekarang cuace masih xhujan2....mlm2 rase angin sejuk mcm nak hujan tapi xjugak hujan...Aku ada contact kwn2 aku ada jgk yg bgtau kat tempat dorg dah hujan...Alhamdullillah...tapi kat tempat aku kelmarin jelah hujan.Tgk surat khabar kalau xhujan air yg ada kat empangan hanya mampu membekalkan air pada kita selama 3 bulan....hanya utk makan n minum...xkira lagi yg nak dibuat mandi, basuh kete n lain2.


So harap2 korg opun jimat2 lah air....




Igt pesanan penaja...Jimatkan air demi hari esok....(ENTAH AKU PUN XTAU SAPE YG TAJA)

No comments: