aku turut dijemput...

JUMAAT, 25 Jun 2010.lebih kurang pukul 4 ptg teman call aku setelah sepanjang hari dia mendiamkan diri...xtau apasal sekarang sikap dia xseperti dulu...2 3 bulan lepas...xpelah kalau dia dah mcmtu aku pasrah je...dia call aku tanya nak ikut x rombongan MR RIZAL ke HUTAN LIPUR BERKELAH di Gambang.Aku pun macam mamai2 jugak sbb dia telah dimaklumkan bahawa aku kerja di hari tersebut.Sedangkan rombongan tersebut bertolak dalam pukul 3 lebih dari Kuantan.so aku mmg budget aku mmg xjoin.

dekat2 pukul 5 dia call aku lagi mintak balik cpat dan bersiap2.nnt ade org ambik aku dekat rumah.dah dia sgt sukew utk mengajak aku (aku dengan berbangga sekali menerima pelawaan beliau).balik umah mandi2 ala2 kambing gitu dan solat asar jap.pastu kemas2 barang yg mane2 patut...dalam 6.30pm ade kawan teman jemput aku di rumah ma aku...namenya Anne, EJ, dan 2 org lelaki (sorry aku lupe nama kalian) sbb kalian tidak cukup hensem utk aku igt name kalian.^___^

-OC (mr rizal) & CHEF (ayah a.k.a abg nuar)-

sampai simpang BUKIT BERKELAH tu dah pukul 7.15 pm.ramai dah yg menunggu kat sane.so XPDC di mulakan dgn seme participants naik lori utk masuk ke dalam.jalan xpayah ckplah boleh membuatkan org mengandung gugur kat situ jugak...7.30 gerak masuk dalam naik lori tadi...lebih kurang pukul 8pm sampai.igtkan kat situ je tempat camping.kena pulak jalan kaki dari daki batu2, menyeberangi anak2 sungai...mmg best ++ takut ++ badan dah mula sengal2.sampai kat tapak camnping entah level brape aku xpasti maybe level 4 kot...dari 7 level...yg pompuan mcm aku wat manje2 penat dan sakit2 badan sambil yg lelaki gigih pasang khemah.aku buat mcmtu sbb aku failed pasang khemah.kaum pompuan buat hal masing2 nak mandi ke apa ke lantak korg...yg laki kena masak...so kami ni dah siap mandi segala join dorg makan je...menu mlm tuh nasi putih, tom yam dan sayur grg kot...lupe dah...ae sesi berkenalan pulak...layannnn je...pastu tido...hehehe...yg mane xtido tu aku xcara dah...sbb aku penat sgt.dah 11 tahun aku tinggalkan keje2 camping ni...

SABTU,26 Jun 2010- aku dengar desas desus hari ni kena panjat sampai level 7.rase mcm xnak join sbb xlarat...stamina mmg xkuat...tapi seme org ikut so nak xnak ikut jugak.so bangun pagi mcmnilah gelagat kami walaupun dah pukul 10am.

-sejuk bangat-

nak xnak kena mandi jugak...pukul 11am dah nak kena stanby brg2 dan naik ke atas...

-org lain dah masuk dlm air aku msh ragu2: nak mandi ke xnak-

dah siap2 segala acara mendaki dimulakan...nasib OC bg arahan berhenti2 kejap2 kat stp level...dia tau ade budak yg semput2 mcm aku nih...xsekuat mcm yg lain...

-xtahan panas,berlagak mcm kulit elergic-

-pmpuan bj hijau;model hutan, aku pulak; si penjual sayur-

-nak terjun dlm air tapi malu sbb xtau berenang-

teruskan lagi sampai ke level yg terakhir...lutut aku dah rase mcm longgar2 je nih...tapi hati ttp seronok...perut pun dah lapar bangat...dah pukul 12pm rupanya...matahari tegak di kepala...

-amir hidupkan api utk msk air-

-bakal suami isteri ni kena hidupkan api utk pggng daging-

-aku pulak kena buat keje plg susah;sandwich sambil diperhatikan oleh jejaka2 lapar yg bukan pilihan hatiku-

-mereka semua makan tanpa ingat kat aku-

dah siap2 makan kami turun pulak...sbb nak mandi di level 6.ok part ni nnt aku cite.entry ni pun dah panjang sgt...gambar pun dah over.