berhimpit-himpit....banyak betul event

Sabtu bersamaan 19 June 2010 mmg banyak betul kenduri kendara.kawenlah, akikahlah, bacaan yassin lah n macam2lah...so family aku xterkecualilah dari mendapat jemputan kenduri2 ni...sbb opah aku ni seorang yang penting jugaklah dalam kampung ni dlm mengetuai hal2 masak dan jugak bacaan yassin.hari ni jugak sepupu mak aku anak tok sedara aku kawin.dalam mase yang same kawan aku time study dulu pun kawin kat felda lepar.so xdapatlah aku nak g majlis kwn aku tu.si Ina.sorry Ina ek.

pagi2 seme mak2 sedara aku dah dtg umah opah aku ni...mak aku xdelah sbb diakan meniaga nasi lemak...so kami pakat2 merewang org kate.opah aku di beri tugas memasak lauk tambahan utk majlis anak sedara dia tuh.dalam kul 9 am aku dan makcik2 serta pakcik2 aku ni gerak ke pameran TUDM di kem bt 10 kuantan.tinggallah opah aku sesorg memasak kat umah...kami bukanlah sekeji yg korg sangka meninggalkan org tua tu masak sorg2 okey....ni arahan opah aku beb...dia pakse kami seme g sane bwk bebudak sepupu sepapat aku yg kecik2 lagi ni...(keciklah sgtkan)...dia kate pameran mcmtu tu 5 6 tahun sekali baru buat...betul gak last g pameran ni time adik aku si muzafar tu xde lagi...padahal aku tau niat opah aku tu...opah aku xsuka kecoh2 bising2 dgn suare n piil bebudak ni...org sibuk nak masak dorg pun sibuk jgk nak memasak...

ok dah melalut cik fifie key...please continue...

gerak g sane mmg jln jamme giler...ramai gak rakyat kuantan ni nak tgk live pesawat2 yg sll kita tgk dlm tv tuh...bwk familylah cuti2 skolah ni....hah aku pun menggedik sakan kat sane...best giler...byk aksi2 xsempat nak snap...sbb panas...mate xlarat nak focus. so korg layan je ek...



-tgk Qunni dah menurun aksi gedik aku-



-ni sepupu2 yg kecik2, yg besar xikut-

aku jd peneman je ni...makcik2 aku nak aku jd pengasuh agaknya...mane2 dorg nak bwk anak2 dorg mesti ajak aku...mcm aku ni dah jadik anak dorg...kan kan kan...hah part ni aku suke...pilot2 ni dr Australia dia volunteer nak ambik gambar dgn aku...maybe sbb dia tgk aku ni sibuk menggedikkan diri nak bergambar...hah ambik ko...sorg kat luar pesawat n sorg lagi dalam pesawat...nasib xajak aku dating mlm tu...ada jugak niat nak bg no fon.



banyak lagi aksi2 kami seme ni tapi rasenya cukuplah yg ni...pas balik dr sini kami terus balik umah...dalam kul 12 pm mcmtu...terus bersiap nak g umah tok sedara aku...sure dia marah sbb lauk hantar lambat....hehehehe..sbb time kat TUDM dia dah call byk kali knp kami xsampai2 lagi...makcik aku jwb otw dah ni....hahaha padahal ade kat TUDM lagi ni...sibuk melayan kerenah bebudak ni periksa gigi pulak...sbb masing2 gigi dah ala2 buntut kuali...hehehe..budak2 kan...



menggedik dulu dalam Hilux abg Zali aku (pak sedara aku) a.k.a suami kepada cik dah aku...atas tu opah aku...yg ni Hakim sepupu aku yg sentiase nak menggekor aku...nak dating pun ssh...sila abaikan bendasing yg ade di wajah mulusku itu.....:)

-selamat pengantin baru *MAMAT & SHIELA*-


hah nilah pengantinnya...ni just majlis menyambut menantu..so simple ssgt...time sampai lauk yang sedia ada seme dah habis...kami pun tggu lauk yg lain...stgh jam lepas tu baru dapat makan...org terlalu ramai...

lepak2 kat sini sampai pukul 4ptg...balik umah gurantee dah penat tahap gaban kan...baru je nak lending2 lepas solat asar Qunni adik si Hakim ajak abah dia g kolam renang kat SUKPA.dari minggu lepas bapak dia berjanji...hah ambik ko penat xhilang lagi ade lagi xtvt lain family aku ni...

antara nak g dengan tidak...yelah maknya si cik dah aku kan buyung skrg manelah larat. sgt..so aku berpakat dgn cik dah aku lenggah2kan mase...supaya xjadi pegi sane hehehe...last2 menjadi idea aku tu...hahahah padan muke Qunni tuh...bapak dia janji next week pulak g sane...so Qunni n yg lain2 xpayah nak mengamuk bagai minggu depan confirm jadi okey...

No comments: