dia nak minyak zam-zam

kak pija, kak pija (panggilan sepupu2 aku utk aku) adik nak minyak rambut 1 boleh x? (budak 5 tahun cakap dalam kepelatan) kejadian ni br je terjadi maghrib tadi.cik dah aku tgh sembahyang maghrib.aku plak br nak sembahyang.Naufal anak bongsu cik dah aku (bt setakat ni) mintak minyak rambut dgn aku.

naufal: kak pija adik nak minyak rambut 1 boleh?
aku: mane ade minyak rambut.adik nak watpe dgn minyak rambut?(sambil ready nak sembahyang)
naufal:bukan adik nak pakai tapi adik nak pakai kat pale kakak.(tetiba name kakak dia naik)
aku:mane minyak rambut adik nak tu?
naufal: ni minyak rambut...ade je ni...kak pija tipu.boleh eh adik nak 1.(sambil dia kuarkan minyak zam zam dari almari solek)
aku: tu minyak rambut moyang.bukan kak pija punya.

dahla kak pija sembahyang dulu.mak dorg dah rakaat terakhir kot.aku start sembahyang.budak2 tu masih sibuk geladah almari solek.(nampak sgt aku sembahyang xkhusyuk kan).sembahyang punya sembahyang aku dah sampai rakaat ke2 dalam keadaan rukuk.cik dah aku sedang lipat2 kain sembahyang.sambil tu dia tanya anak dia si naufal tu.adik,adik nak minyak rambut mane?atas meja solek tu adalah 2 3 jenis minyak rambut dan minyak urut.naufal xmenjawab.kakak dia pun same...leka main bedak2 dan alat solek aku...sedang bz mentouch upkan muke masing2.ibu dorg tya lagi...ooo adik...tadi adik nak minyak rambut mane....?ibu tanya ni...emmm xberjawab jugak.adelah dalam 3kali ibu dorg tanya...last2 kejadian yg xdi sangka2 terjadi...

'DIA NAK MINYAK ZAM ZAM'. (ambik ko suara asing tetiba terdengar) aku plak yg menjawab dalam rukuk tu....masyaAllah ape ko ni...sembahyang langsung xkhusyuk...syaitan syaitan...ko berjaya...tahniah...hah seme pandang muka aku...kakak,naufal n cik dah....apa lagi sesi gelak menggelakkan akulah time tu...kah kah kah bagai nak pecah perut.aku pun tersipu2 malu bak org datang masuk meminang....malu ooow kat budak kecik...aku pun jwb dah cik dah tu tya byk kali...naufal plak xjwb2...sy tolong jwbkan...aik boleh plak aku jwb mcmtu...tetiba nak salahkan cik dah aku plak...pehal?

kesudahannya terpaksalah start sembahyang lagi sekali.kali ni aku biarkan seme kuar dari bilik dulu. baru aku boleh sembahyang dgn jayanya tanpa gangguan.

p/s:moral of the story...time sembahyang kena niat yg betul...kalau x mcmnilah jadinya...sibuk nak bercakap...walaupun dalam keadaan xperlu...

6 comments:

♥ Xett Hereen ♥ said...

huhuu!
siyesly, tgelak besokite bace cite neh.
huhuhu!!~

aLeen aVriL said...

amik air semayang tak ikot tertib ler tuh sebab tuh solat tak khusyuk..



plak tuh.....
time rukuk selalu kentot.....
memang dah tbatal awal dah semayang ang tuh...



eh ang bila nak datang KL..

ujung minggu nih kaaa...??
wa balik kmpong lah time tuh beb..
lu dtg gn bf lu ka??

fifie @fif said...

budak ni byk cakap betul...wa dtg 3hb kot...sorg je...misi nak cr lakikan kat sane...mane boleh nak bwk sape2...apalaluni...

aLeen aVriL said...

mcm ngek jer dah ade laki nk cr laki lg??


mmg dasar pompuan kabaret btl ang nih...


mahu aku kasik tau sama itu tokei ker.....????


hehehehee

fifie @fif said...

kasi tau la tokei mane u nak kasi tau...gua tarak heran...

aLeen aVriL said...

wa lg tak heran gn lu....




apa wa kesah..


huh!!!!!!