nak beranak punya pasal

Ahad lepas,selepas Zohor aku dan mak2 sedara aku berkumpul lagi...aku ni mmg rapat sgt dgn dorg sbb akukan tinggal dgn opah aku.satu2nya nenek yang aku ada.aku tinggal dgn dia mmg sejak zaman sekolah lagi...sbb umah ma n abah aku time tu jauh dari bandar.aku dan aleen plak di sekolahkan area bandar.so xnak ddk asrama punya pasal kami tinggallah dengan opah kami.

semua sedia maklumkan adik aku si aleen tu dah kawin...so mmg sah2 lah kami semua pulaukan dia..hehehe gurau je...dah kawin biaselah dia akan buat cara2 org dah kawen lah...kami pun layan dia mcm org dah kawenlah...kalau laki dia ade semua org jadi sopan santun dan berbudi kepada tanah bahasa.tapi bila husband dia xde macam biaselah kami...berpesta bagai...pung pang pung pang aku dgr cite ko, ko plak dgr cite aku hah mcm2 cite keluar....itulah family aku...sentiase riuh dgn cite2 yg kdg2 ntah pape...pasal laki bini n anak...aku ddk dengar jelah.sbb belum ade laki n anak.

ok sambung cite...memandangkan tahun ni InsyaAllah kalau xde pape family besar aku ni akan menerima 3 ahli baru.ahli baru tersebut seperti berikut:-


1) auntie Fezza = anak ke 4 - maybe bulan 8
2) cik Dah = anak ke 6 - maybe bulan 10
3) aleenavril = anak sulung - maybe bulan 11

so aku akan dapat 2 kazen baru dan yang paling best dapat sorang anak sedara - wow excited giler macam melebihi had laju yg di tetapkan si maknya pulak...sbb nak timang anak sendiri xtau bila dan ade rezeki ke x???sape mau jawab....silew angkat tangan....

auntie Fezza aku mencadangkan buat pulut kuning utk di sedekahkan...tanda kesyukuranlah dan di harapkan semuanya selamat....nak buat makan kat umah seme dah xlarat termasuk aku walaupun aku xmengandung...sbb aku malas...sah2 aku sorg2 yg terover rajin nnt...yang si buyung2 ni akan mengarahkan aje...aku terpaksa buat2 faham sbb dorg tengah buyung.



-dah siap dibungkuskan-

buat xdelah banyak mane...time tgh memasak aku lupe nak snap pic...bila dah siap packing baru teringat...tapi xpelah janji adooo...

-bersiap sedia utk di pasarkan,eh silap diagihkan-

separuh je tinggal...separuh lagi dah disedekahkan pun...

-eh tetiba ade nangka ni apasal-(pencuci mulut)

aku doakan ketiga-tiga pompuan buyong ni selamatlah melahirkan anak masing2.betul2 lah suami2 dorg ni xde sifat kasihankan bini dorgkan...utk mak cik 2 org tu sbb gab anak xberapa sgt...utk adik aku...xsempat nak honeymoon dah bunting...xpelah dah rezeki...

akhir kata utk semua...




Ayuh kita usaha Demi meramaikan Umat Islam....(bagi yang sudah bernikah sahaja)

No comments: