sambungan episod - pujuk=keje bodoh!!!

hari tu aku ade janji nak continue balik story pasal kejadian keje pujuk memujuk nikan antara aku dan si teman aku yg sorg ni....(ade byk lagi teman aku yg lain tapi yg ni yg paling suka bertekak dgn aku).

kan aku dah balik meninggalkan bandar kuantan tempat mane berlakunya kejadian yg begitu menyayat hati dan mengguris perasaan aku sbg sorg pmpuan dan wanita yang senantiasa ingin ade ssorg yg memahami,menyayangi,menyintai dan segalanya lah me me me me.....tapi aku belum ketemui insan sebegini...patutkah aku pasrah dengan segala yg telah di tentukan utkku...adakah keadaan ini yg terbaik utkku...aku xpasti....

ok cerita telah menyimpang...aku luruskan balik...bila sampai je di rumah aku mmg xcara dah apa2 yang lain sbb kepala hotak aku berserabut memikirkan kejadian tu.tapi sblm aku pulang aku ade berpesan kat teman yang ku nak makan malam dgnnya sblm aku balik...dia beriya2 tolak permintaan aku...(menunjukkan dia xsudi).ok xpe fine...walaupun dalam hati berharap masih ade sifat bertolak ansur dalam dirinya...harap dia boleh temankan aku makan dgnnya...namun dia berlalu pergi begitu shj selepas menyuruhku pulang...kurang asam punya mamat...

di rumah aku segera menunaikan tanggungjawabku sbg sorg muslim walaupun kadang2 ianya terlepas pandang olehku .diharapkan memperolehi keampunan dariNya.setelah selesai segalanya aku tertido sambil menahan kelaparan yang teramat kerana dari pg aku tidak sempat menjamah sebarang makanan kecuali 2 gelas nescafe...dalam mase tido aku tidak selena yg di harapkan...al-maklumlah perutkan lapar...habis tu xreti2 bahase nak g makan...hatiku keras masih tidak mahu makan di rumah...masih mengharapkan teman hubungi aku...mempelawa aku utk keluar makan...saat berganti saat, minit berganti minit dan jam berganti jam 1 sms dari teman pun aku xterima...last2 aku lembutkan jua hatiku dgn try2 bersms dgnnya...balasan yg di terima adalah agak dingin...hatiku kembali sakit...

apabila segala sms aku cuba utk kembalikan keadaan kembali normal..namun dia seperti tidak menerima cara aku...kesabaranku makin nipis...lalu aku bg dia 1 sms yg terakhir barangkali utk menentukan penghujung malam itu...ok dia membalas dgn dingin tapi aku berharap mampu memperelokkan keadaan.dia berjanji datang mengambilku...walaupun jam sudah menunjukkan 11 malam.tepat 12 malam teman sampai di rumah...dalam kereta kami hanya membisu...masing2 melayan perasaan.di luar hujan renyai2.rupanya dia kena ambil kwnnya pulak...ok xpe...bila kawannya ada kami terpaksa bersembang seperti tiada apa yg berlaku...xnak menunjukkan kami mempunyai masalah...sampai di tempat yg di tuju...di warung char kuew tiaw...ade lagi kwn2 nya beberapa org sedang menunggu...lagilah xboleh buat2 muka bermasalah...so dalam ddk layan2 sembang2 kwn2 nya mood aku jadi ok...alamak aku kalah lagi dalam pergaduhan ni...

abg rizal (kawan si teman) seperti mengetahui aku dalam keserabutan.biasalah org berpengalaman...dialah yg cuba membuat cite2 kelakar ke apa ke yg boleh elokkan perasaan aku...sudah saja makan dan berbincang apa yg patut aku buat2 muka mengantuk...konon2 menguap bbrapa kali....mintak di hantarkan balik...biasalah dah kenyang mestilah nak balik :).lepak kat situ rupanya discuss pasal nak g camping...aku dengar je...ade jugak berminat nak ikut tapi belum ada yg mengajak...xpe xpe aku rela menunggu...aku akan tggu sampai ada dari korg2 yg mengajak aku...tapi aku nak yg free je xnak yg berbayar...ade ke yg nak sponsor pmpuan cangini.harap2 ada lah kot.

dah settle seme teman menghantarku pulang.eh eh eh tetiba mood aku dan dia jd ok...xboleh jadi ni...tang nilah aku malas nak sejukkan hati lelama...kalau sambug je gaduh tadi mesti aku dapat merasa org pujuk aku...sbb dah lame sgt xrase kena pujuk...kempunan...(bolehpulakkempunanmcmorgmengandung).sepanjang pejalanan aku dan dia asyik mintak maaf pasal yg terjadi ptg tu...bila dah same2 mintak maaf maka mengikut pengiraan aku 2 2 dah sejuk nih...

ok hubungan kami kira ok baliklah...tapi part dia kate keje pujuk tuh dia rase mcm keje bodoh aku akan simpan n ingat sampai mati...sbb dia ckp kat aku yg mmg sorg kuat merajuk...hehehe.

sampai je di rumah dia pun xde pelawa aku join camping tuh...ok xpe aku tggu sampai esok...

No comments: