Modelnya apa??? penyapu ke t-shirt

Kejadian: Sebelum raya
Tempat: Kuantan (kedai gunting rambut)
Penghasut: Kak Ayu & Ma
Penghalang: Duit & Niat



Kakak aku balik Kuantan.Mmg kalau dia balik haruslah dia berniat menghabiskan saki baki duitnya bersama kami sebelum dia dapat gaji yg baru.dia bukan seorang yang kaya.Emmm xde maknanya dia nak menghabiskan duitnya pada adik2nya yg dah besar gedabak dan dah ade keje sendiri.Dia balik sj2 jelah.


Apabila malam haruslah dia plan sorg2 xtvt apa nak buat mlm tu.Bila otak dia dah accept apa yg dia plankan so sibuklah dia mengajak kami2 ni termasuk Ma & Pak Cik aku ni keluar sekali.Mcm biasa Ma & Pak Cik mmg xnak keluar kalau mlm2 sebab esok pagi2 kena bangun pagi2 nak masak utk berniaga.Penatlah kan.Tapi dek kerana pujukan Kak Ayu aku yg mampu mencaiiirrrkansssss Ma & Pak cik aku ni...dorg pun ikut sekali dalam kedaan terpaksa gayanya.


Kak Ayu just nak potong dan cuci rambut je pun.Bukan nak g Spa atau Refleksiologi macam sll.Kami ikut je.Sampai sane memandangkan aku ikut sekali tanpa memakai tudung kakak aku telah menghasut dengan niat agar aku potong rambut aku.Katanya agar lebih berstyle....Dia kata lagi biar ade org terpikat dgn aku....(padahal aku wat mcm2 mane pun ade je org terpikat dgn aku, dia je buat2 xtau).

-muka terpaksa habis tanpa rela-

-buat2 muka manis depan Ma & Kak Ayu tersayang, dalam hati aku je yg tau-

Ma aku sokong kata2 kakak aku tu.Bukan aku xnak buat tapi memandangkan budget xde aku xnak.lagipun aku mmg berniat nak panjangkan rambut aku kali ni.Setelah pelbagai hujahan dan pandangan yg xberapa bernas sebenarnya aku terpaksa aku krn xnak menjadi anak dan adik derhaka.(pasal potong rambut pun derhaka ke?).

-hasilnya mcmnilah, mcm helmet pun ade-

Kak Ayu aku yg br gambaran nakkan rambut aku mcmne...last2 jadi mcmni.....sedih:(

time depan cermin aku ddk perhati je rambut aku ni mcm pe....last2 dapat jugak jwpannya...

1.helmet
2.penyapu
3.mcm gambar kat baju tu (terperasan time ambik pic ni)

bila tgk lame2 mcm dah set awal2 nak wat rambut ni mcmne....mcm helmetkah?mcm penyapukah?atau mcm model kartun kat baju ni?....scra kebetulan je tu....

dalam kes kali ni kira Ma aku dulukan duit dia....sampai rumah aku bayar balik...(aku syg duit sebenarnya).

2 comments:

shy said...

aik, bila awak tulis nie? x perasan pun! hahaa....

fifie @fif said...

semalam...kat rumah...