jejak kasih untuk mereka.....


mood nak buat entry makin hari makin kurang...bukan sbb malas tapi sbb usb camera aku hilang dari pandangan mate cakap jelah hilang.jadinya rase mcm xbest kalau entry aku ni entry sesaje tanpa gambar (walaupn aku sedar setiap apa yg aku luahkan disini bukan best pun bg korg) tapi aku sikit pun xkesah...xde ambik pedulik sbb aku mmg tau aku mmg xreti nak bermadah berhelah ni....aku mmg sedar diri ok....


sudah sudah sudah....jgn nak layan lagi apa lalutan aku ni....jom sambung....


gambar2 yg ade dalam lappy aku ni setakat raya hari tu...boleh lagikan nak cite pasal raya?...suka hati aku okey...sbb syawal pun xhabis lagi...org lain boleh je lagi buat open house sane sini skrg walaupn dah hujung2 syawal....(ada kena mengena xni).

dua orang yg dikehendaki dibawah adalah pak sedara dan mak sedara aku yg last sebelah mak aku.kira adik mak akulah.dan anak opah aku.dorg ni mudalah sgt.yang laki berumur 23 tahun dan yg perempuan 21 tahun (mak saudara yg last dan dah kawin).laku cepat sgt.jangan xpercaya aku ada pak sedara dan mak sedara semuda itu...korg tgk jelah aku ni walaupun dah 27 tahun tapi masih nampak 23 tahun kan kan kan kan???logik???


ptg raya pertama mmg dah penat giler.tetiba nampak kereta honda buruk masuk laman rumah.semua penghuni rumah time tu keluarlah sbb nak pastikan sape yg datang.rupanya pak sedara aku (Pak su Wan) datang bersama mak angkatnya. Dia ni keje kat Kajang.so payah nak ade kat Kuantan.Mak angkat dia ni (Cik Ton) yg dulunya adalah mak angkat aku jugak.Dia membela kami sejak kecil mcm anak sendiri.Tapi PSW ni abah angkatnya xbagi dia balik rumah opah aku sbb abahnya terlalu sygkan PSW ni.Jadi daripada berbalah 2 keluarga Opah aku mengalah lah.Dari bagi jaga time Opah aku berniaga je melarat sampai PSW xdi baginya balik.Lame2 PSW ni dah jadi mcm anak dorglah kat rumah Cik Ton tu.Dari start skolah sampailah habis skolah.Tapi rumahnya dengan rumah Opah aku dekat je.Berlaga dapur (rumah dulu kat kwsan perumahan).So tiada masalah, hari2 boleh jumpa.


-bagaikan husband & wife sedondon dipagi raya (padahal mereka adik beradik)-


Yg perempuan ni pulak yg paling bongsu.sbg anak sedara aku panggil dia Mak Su lah.MS aku ni tinggal dgn moyang aku kat Kelantan sejak form 4 sampai form 5.ddk sane sbb nak tgk2kan moyang aku yang dah xberapa nak sihat.sakit org tua.dah tamat form 5 dipinang org so di nikah dan dikahwinkan dgn Pak Su aku skrg.Ade anak dah sorg.xdan nak sambung belajo.dah jodoh dia....dia ni mmg payah nak balik kuantan sbb banyak masalahlah...tahun ni dia buang tebiat nak beraya kat cni...(kalau x mmg kat sane jelah dia beraya).so seronok sgt2 sbb semua ada cukup korummmm....


dah lame xjumpa dorg ni bila jumpa time2 mcmni rase sayulah...berpeluk cium bagai. (laga2 pipi je)..mcm terpisah 20 tahun....si MS aku ni mmg lupa daratan time ni...dia tinggal anak dan laki dia sbb nak melayan abg kesayangan dia yg 1 ni (abg lain dia xberapa syg kot) opppssss....acah je...sbb yg ni lebih kurang sebaya...yg lain2 tua dah...


tgklah dorg bukan main suka lagi....lupa segalanya...awek PSW aku pun ade time ni tapi dia tinggalkan minah tu sesorg kat luar (pandai2lah ko minah oiiii)....




-bergambar kenangan bersama Cik Ton sebelum pulang-

sampai sekarang aku pikir apa motif sepupu aku 3 org kat depan ni genggam tangan mcmtu...korg tgh nyanyi lagu 1 Malaysia ke ni....hah????

No comments: