kalau dah BARAN xkira tempat

kan hari tu aku janji nak citekan knp aku kena remove mamat gersang yang mganggu hidup aku tu kan.dah lama aku pendam cite ni.ingatkan malas aku nak cite.tapi di sebabkan ni adalah salah satu kenangan hidup aku jugak, so kalau aku cite esok2 time tua2 kalau baca balik aku taulah benda ni pernah jadi kat aku dan siapa gerangan mamat tu.


aku kawan dgn dia lame dah.time baru2 habis SPM.tapi xdelah rapat bebenor.sbb aku sambung study nun jauh di Johor.dia pulak baru habis ITM kot.kenal sbb same tempat keje.restoran je pon.bila time study aku ni jenis fokus konon je ok.xdelah fokus sgt pun.aku dan dia kawan2 gitu2 je.just sms bila rs nak sms.aku ade bf dan dia pun ada gf.aku kenal gf2 dia ni.seme cantik2 make up xpenah cair tinggi dan mmg stok model la org kata.kalau dah gf mcm gitu, rupe parasnya korg boleh budget x rupa dia ni mcmne.aku xnak teranglah rupa dia mcmne.korg imagine sendiri....



lepas habis study aku keje kat KL.still dgn bf yg sama.xde tukar2.pastu tahun lepas aku bertunang dan plan nak kwin akhir tahun lepas.tup tap tup tap xtau mcmne x-tunang aku tu boleh sms bgtau ayat paling keramat dalam hidup yg dia xnak kawin dgn aku 3 minggu sebelum hari pernikahan kami.apa lagi aku trauma n mereng sampai tahap 90%.xpenah2 aku di awasi 24jam dalam hidup oleh sesiapa sejak aku baligh ni.



dalam keadaan aku mcmni aku ttp g keje walaupun asyik ddk menangis depan pc.time nilah mamat ni rapat dgn aku.nak pulak aku dah single dan dah keje kat kg halaman.tiap2 hari dia nak jumpa aku kononnya nak dgr luahan hati aku.keadaan aku time tu kusut.



panjang pulak mukadimah......straight to the point....


lame2 jadi rapat.dia single i pun single.....


time ni my company ada event like property fair at 1 mall Kuantan area lah.my company sbg organizer utk event ni.aku dan bbrapa ofismate kenalah jg booth kat situ.our booth betul2 depan satu fast food restaurant.dia ni part time kat situ.hari ke 2 xsilap aku dia dtg kat booth aku time maghrib.time tu jg booth 2 org je.kena rotatelah kalau sape2 nak g toilet ke solat ke....dia dtg2 ajak aku kuar pulak.mane boleh baiiii.....aku cakap baik2 kat dia xleh tinggalkan booth..



dia pulak memandai ajar aku tinggalkan booth kat sorg lagi ofismate aku.aku xnak buat keje giler sbb ni time keje.bos aku ada merata-rata dalam event tu.dalam ddk slow talk dgn dia sambil2 tu aku key in some data dalam system.korg tau apa dia buat time ni....



aku ddk dalam booth n dia pulak ddk kat kerusi guest kat belah luar booth.dia boleh hentak laptop company aku sampai tertutup laptop tu dan cakap kuat2 'aku tgh cakap dgn ko ni' 'yang ko buat xtau je nape'.padahal time tu aku tgh wat keje sambil bcakap dgn dia..



aku cakap aku xleh nak ikut dia kuar walau dalam apa cara sekali pun.dia mengamuk xtentu pasal time tu.lepas ayat dan aksi tu dia hamburkan semua flyers dan catalog2 rumah yg nak di jual yang ada atas meja booth aku tu dan hentak baling kerusi tu sampai terpelanting kerusi plastik tu.


korang boleh agak x muka aku mcmne time tu.malunya aku mcmne time tu.semua visitor, customer,SA kat kedai2 dekat situ tertumpu kat aku dan booth aku.mamat gersang ni boleh blah mcmtu je tanpa ada rase bersalah ke apa....time ni ofismate aku sorg lagi tu g solat maghrib.Ya Allah time tu Tuhan je yg tau apa perasaan aku.


aku pun dgn muka tebal setebalnya kutip2 flyers2 dan catalog2 property tu satu persatu susun balik macam keadaan asal.aku perasaan bos aku perhati dari jauh.


dengan tekanan yang sedia ada aku terfikir-fikir apa untung aku simpan org mcmni dalam hati.adakah dia akn membuatkan hidup aku lapang?


aku rase dia ni hanya boleh buat hidup aku semak adalah.sbbnya korg tau xpa?


pasal xboleh kuar makan2 dgn dia time 2 sbb aku tgh keje dia boleh bersikap macam orang bangang bin bengong.aku mmg sakit hati bila pk2 dan ingat2 balik hal ni.aku refer hal ni kepada pegawai2 atasan dan org2 yang berpengalaman dalam hal2 hubungan ni.semua mereka nasihatkan aku tinggalkan aje mamat mcm ni.


so aku pk2 ade patut pun aku tinggalkan dia.demi masa depan bersama.aku xboleh orang BARAN mcm dia dan dia xboleh kalau org xdengar cakap dia.so xde keserasian.


pasal nilah dia dtg cr aku kat ofis.dtg pujuk dan merayu.tapi hati aku dah kering.just can say bye bye!!!!


skrg kami hadapi hidup masing2.aku bahagia dgn hidup aku skrg.


No comments: