pejam celik pejam celik

selamat hari raya aidiladha.....

pejam celik pejam celik dari my birthday hari raya puasa yang jatuh pada 10092010 baru ni kejap je dah sampai ke 17112010.sila fahami nombor2 itu ye.ini bukanlah amount duit dalam bank aku ataupun nilai hantaran yang bakal aku terima sekiranya ada org meminang aku.nombor-nombor itu adalah tarikh raya ye anak-anak.jadi anak-anak sila set kan dalam kepala bahawa esok adalah apa?........(menanti jawapan dr anak murid).....cutiiiiiii cikgu.....ya bagus pandaiiiiii anak-anak murid cikgu........(layakkah aku menjadi cikgu?) satu persoalan yang perlu di jawab....



jadi dah kate esok hari meniaga eh silap daaa esok kan hari raya jadi aku bersama opahku dengan gigihnya membanting tulang di sawah di depan tv menyiapkan pulut bersalut daun palas.....ha beginilah hasilnya apabila siap di rebus.....esok baru goreng ye anak-anak.....



sape2 xdapat balik kampung xpe jangan risau....kalau nak makan apa2 juadah yang bersesuaian dengan hari raya seperti saya silalah beli ye....kalau xpun boleh saja pergi beraya ke rumah sape2.....teman2 yang ada di sekitar anda....yang muslim sahaja...non muslim jangan ok....sbb ni raya korban....



oklah yang xdapat balik beraya bersama family jangan sedih2....ini mungkin time anda mana tau tahun depan depan depan dan depan lagi time saya pulak....

jangan lupa g solat hari raya pagi nnt....bukan selalu setahun 2 kali je kita boleh solat sunat hari raya.....

jangan lupa doakan mereka yang menunaikan haji agar selamat pergi dan selamat pulang serta ibadat mereka di terima olehNya.

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA & SELAMAT BERKORBAN....


p/s:ketupat palas ni di kerjakan oleh opah=pembungkus dan aku=pengikat.....siapakah sebagai pemakan dan penghabis?nantikan episod akan datang tu pun kalau ada.......




No comments: