nak sangat sampai awal padahal tak kenal pun antara satu sama lain

ma aku ni memang tau. kalau dia dah cakap macamtu dia mesti nak yang macamtulah.jangan pandai2 ubah. mampus dia naik angin. kalau dia naik angin aku takde hal sangat. cuma suara ngaumam harimau dia tu yang buat gegendang telinga aku makin hari makin rosak je aku rasa. ma aku memang suara kuat walaupun dia rasa tu adalah volume yang paling romantis dia cakap. tapi apa2 pun ma aku adalah best. tak kenal maka tak cinta.

dah 2 3 hari lepas dia duduk mencanang cite kat aku bahawasanya anak saudara taukeh kuih raya yang ma aku jual tiap2 tahun tu kawin. kawin kat dewan. anak saudara je pun bukan anak sendiri. maka dia beriya-riya lah bgtau yang dia nak pegi. dan ajak aku sekali.

hari semalam dia kawin. pagi2 lagi dah call aku suruh balik keje awal sebab nak pegi kenduri tu. dia punya semangat macam anak dia yang kawin. aku nak tak nak pukul 1 tghr baru boleh keluar balik. balik just salin baju dan terus gerak ke dewan. hujan pulak time tu. redah je pegi dengan kete je pun bukan jalan kaki pun. nasib aku ni jenis tak de bau badan. so bab tak mandi 3 4 hari tu memang takde masalah. hehehehe

dah waktu lunch time tu sampai je dewan terus cari pinggan. isi perut dulu. aku makan dengan penuh selera sebab duduk semeja dengan 3 mamat yang hensem boleh tahan dan dorang tunjuk baik bagai nak jadi calon-calon menantu ma aku. siap isi air untuk ma, pak cik dan aku. hah mana mau dapat tetamu serve untuk tetamu . ada sebab2 tertentu je baru nak buat mcmtu.


-snap pic ni dulu sebelm makan-

sambil makan sambil mata melilau tengok pengantin cantik dan hensem ke tak???*yang ni mesti dan wajib*. pastu jalan2 ke depan nak tengok pelamin, hantaran, kek dan macam-macamlah. rasa macam tertanya-tanya bilakah waktu sebegitu untukku...faham-faham jelah umur dah lanjut ni rasa nak berteman tu menebal.

aku dengan tak kenal sape2 kat situ kecuali mak saudara pengantin perempuan buat-buat tak segan silu. semua benda aku nak ambil gambar. ala-ala cameraman. biasalah nak buat rujukan untuk majlis aku nanti. tu pun kalau jodoh aku ada .




time aku ambik gambar ni memang hilang segala rasa kemaluan aku. cara aku ambik tu memang ala-ala cameraman lah. siap terbongkok-bongkok. tak sedar diri pakai baju kurung time tu. ambil banyak-banyak sebab rasa macam cantik.

No comments: