dah ada yang sayang, rindu, teruja, geram dan macam-macamlah.....bertuahnya kamu sayang....



assalamualaikum & hai semua.....


saat ini saya dah pun mencapai 9 bulan. 

genap 9 bulan. 

bila-bila je boleh bersalin. 

sangat-sangat teruja nak melahirkan zuriat sendiri dari rahim sendiri.

REVIEW PERSIAPAN BABY

start 7 bulan memang dah list sikit-sikit apa perlu di beli dan apa yg perlu ada untuk menyambut orang baru ni. owh sangat-sangat excited.

list yang panjang berjela akan jadi pendek sikit-sikit hari demi hari. ambik yang betul-betul penting. yang lain beli time baby dah keluar....

puas ajak en hasben keluar beli barang-barang baby. yelah aku yang nak bersalin jadi aku yang gabra lebih. en hasben pulak suka tangguh sebab dia banyak projek sangat time-time ni. aku jadi geram dan hilang sabar......jadi tak menyempat-nyempat. bila dia banyak bg alasan aku mula nak bertukar jadi singa betina...

dah masuk 8 bulan nurse sll tanya time check up dah beli ke barang-barang baby.....aku jwb belum....terus kena kaunselilng pung pang pung pang....aku dengar sambil menyengih je lah yang mampu....


1 je yang terlekat sampai saat ni kat kepala otak aku...nurse tu cakap 'JANGAN TERLALU MENGHARAPKAN SUAMI'. nnt sbb harapkan suami sangat last2 baby dah nak terkeluar...kelengkapan takde lagi.....nanti sape yang kena sound kalau tak si bini.......betul jugak kan kata nurse tu....macam tau2 je dia yg aku tggu time en hasben free....tapi xfree-free sampai sekarang.


so weekend tu aku dah merajuk malas nak berbahasa dgn en hasben pasal beli barang baby. nak sedapkan hati aku ckp aku pun boleh g beli sendiri. g cari sendiri pun dapat apa yang patut kita nak beli jugak. (tapi dalam hati je skrip ni).kalau boleh memang nak shopping dgn en hasben. anak sulung biasalah excited lebih.






kuatkan semangat cari barang-barang ni sorang-sorang. memang giler ahhhhh tengok barang-barang baby ni. rasa semua nak beli. tapi beli sikit je dulu.....dah confirm keluar kita shopping lagi.



yang ni je aku beli hari tu.....yang murah-murah je.....


balik-balik rumah tengok ada selonggok barang baby.....eiiiiiiiiiishhhhh geram beb aku g beli dia pun gatal g beli. takut aku merajuklah tu....aku pun bukak tengok.....oklah dia pandai jugak beli. tapi membeli seme yang mahal-mahal (mahal dr yang aku beli) dan kuantiti banyak.....dasar lelaki tak pandai shopping.....hahahah








nampak tak apa yg en hasben beli. lampin dia beli 3 pack. yang kartun-kartun lagi.pastu mesti campur color. ada biru dan pink. maknanya our baby is......................?????????????............................
entahlah g or b...kita tunggu jelah dia keluar nanti.

bila tengok ni semua geram je rasa...xsabo nak tunggu budak kecik ni keluar tengok dunia.





No comments: