niat nak merajuk tapi pandai pulak dia memujuk



bukan niat aku nak menderhaka kepada hasben sendiri. sape tak sayang laki sendirikan??? tapi kekadang apa yang dia buat aku tak berkenan. sebab dia dah mengganggu waktu kerja aku semalam. nak-nak pulak aku sekarang ni terlalu sensitif. seme benda kalau dah janji tapi tak di tepati tanpa sebab musabab yang munasabah memang akan jadi haru biru.

semalam dia janji sakan dengan aku nak ambik aku keluar lunch dan keluar shopping cari saki baki barang bakal baby kami ni.tapi dari pukul 1 aku tunggu kat ofice sampailah pukul 6pm bayang dia pun aku tak nampak. mau aku tak angin satu badan. call tak sms pun tak. aku call dia tak jawab.

boleh bayang tak betapa lapar perut aku ni menahan lapar . nak nye makan sama2 dengan dia. paling kesian baby kat dalam ni. awal-awal lagi dah kena dera dengan mak bapak sendiri....sampai tak bagi makan. sorry ye nakkk silew salahkan abah awak ok.....sebab apa dia tak muncul2 dan tak jawab call dari aku. dia boleh jawab dia terbabas tido.....sakit tak hati seorang isteri bila dengar hasben terchenta jawab selamba macamtu je. takde rasa bersalah....pulak tu. jadi segala plan yang di rancang pagi tu terbabas macamtu jelah. aku jelah dah macam orang bengong dok tunggu dia datang ambik. kete aku dia pakai. nak tak nak kena tunggu jugak.


lepas je dia jwb macamtu aku boleh termenangis...sebaklah kononnya......betul-betul tak boleh terima kenyataan dia boleh pentingkan tido dari aku dan anak dia ni. time menaip ni pun rasa bergenang-genang air mata.....sensitif betul.....


pastu konon-konon nak tebus kesalahan dia la kot dia bawak aku g baby store time dia ambik aku balik kerja. sampai2 depan baby store aku cakap aku nak balik. perut aku dah ada 2 3 macam lagu. memang aku merajuk.


niat nak merajuk dengan en hasben selama 88 jam. tak nak bercakap dengan dia. sakit hati mak nokkkkssss. last2 dia berhenti kat Nirwana (market) beli durian. balik rumah sambil tengok Soffiya dia bukak durian depan biji mata aku. mau tak tergugat. feberet tu......last-last hati jadi cair time dia suakan durian tu kat mulut aku......alamak merajuk tak jadilah nampaknya. makan durian pun sambil keluar air mata....terkilan......


habis 5 biji aku makan dengan dia depan tv. power betul durian ni.


time makan ni aku masih dalam di lema nak teruskan merajuk or tak. tapi masih berat mulut nak bersuara. last2 dia masuk dapur dan buat nasi goreng pulak untuk aku. macam tau2 aku memang tahap lapar yang teramat. pagi just makan nasi goreng je.



nasi goreng ikan masin pulak tu. memang kena sangat dengan anak tekak aku time tu. last-last bila dah makan rasa tak patut pulak nak teruskan merajuk. terus jadi seperti sediakala. banyak cite nak luahkan kat dia. sampai dia menyesal layan aku. sebab banyak sangat aku bercakap dari aku makan....hehehehe ini semua penangan durian je sebenarnya.....


 p/s: thanks to my hasben sebab faham perut ai memang lapar tahap gaban semalam. so lain kali jangan buat hal lagi tau....tak kesian kat ai takpe tapi please kesian kat  baby kita.





No comments: