kesakitan tanpa senyuman




tanggal 22112011 tepat jam 2.30 pagi aku terasa sakit yang bebeza dari biasa. en hasben takde kat rumah time tu sebab g mengeteh dengan kawan2 dia.

makin lama makin sakit sampai tak boleh nak kata apa-apa. aku sms en hasben menanyakan bila nak balik. tapi tak bagitau aku sakit.

dia diam seribu bahasa. dalam hati mula nak marah sebab kesakitan semakin lama semakin bertambah sakit. last2 aku call bagitau aku dah start sakit. mungkin dia ingat aku sakit main-main macam sebelum ni. sebab ingat sakit nak bersalin tapi tunggu 2 hari pun bby masih taknak keluar.


sakit sampai tak boleh nak control perasaan aku sms en hasben macamni ' takpelah tak payah balik biar saya mati syahid dalam rumah ni sorang-sorang'. gilerkan aku time tu boleh sms en hasben macamni sekali. sebab memang sakit sangat-sangat. dan air ketuban dah keluar sikit-sikit meleleh ke kaki. sebab tu aku yakin ini sakit nak bersalin.



setengah jam terasa macam terlalu lama. en hasben sampai dan suruh bersiap ke hospital. muka dia time tu muka ketat. (nak marah pasal sms aku tadi kot). aku peduli apa.....yang aku tau aku sakit  sangat2 time tu.



-menahan kesakitan untuk lahirkan 1 nyawa ke dunia-



sampai hospital doktor periksa apa yang patut. dah terbuka 4cm rupanya. bayangkanlah kalau en hasben diam je malam tu dan aku melayan perasaan marah aku time tu confirm aku boleh terberanak sorang-sorang  kat rumah.


so 2 3 kali periksa doktor suruh rest dulu sampai bukaan yang sepatutnya. tak boleh balik kena stay kat hospital. ingatkan bolehlah nak tido tapi sakit menguasai segalanya.  memang tak boleh nak senyum langsung. sakit teramat sangat.......


tepat jam 7.30 pagi aku di minta masuk ke labor room.


menanti my baby keluar....berdebar-debar......dalam hati berdoa harap2 kesakitan ini cepat berakhir.....macam-macam doa aku baca...yang mana aku ingat aku baca.....


bila tengok muka en hasben harap dia pun doakan aku dan baby kami selamat....











No comments: