1st day Hannah



hari ini 1st day hantar Hannah ke rumah pengasuh
minggu lepas daddy dia yang jaga
3 hari je pun
pasal aku dah start keje time tu
pengasuh tak reti nak kira berapa aku kena bayar
untuk 3 hari tu
jadi terpaksalah daddy dia yang jaga




time hantar ni hujan renyai-renyai
tu yang bantai tutup dengan kain tu
Hannah pun nak tak nak je bukak mata
hujan kan sedap tido

tapi yang tak best
mama (panggilan pengasuh Hannah) call 3 kali hari ini
bagitau Hannah taknak minum susu
dari pagi tuh....nih dah kul 5 petang still taknak minum...
ini adalah cadangan daddynya lah
bagi susu formula
konon taknak susahkan Mama
tengok sekarang semua orang susah
Mama pun tak senang hidup hari ni
nak makan pun susah hati
risau anak aku lapar
siap g beli puting susu lain
tapi tetap tak jalan


mak mana tak risaukan anak
buat kerja pun tak tenang
nak balik kereta takde
sebab pagi tadi mintak en hasben yang hantarkan
makin lama makin malas aku nak drive.

ni bertambah risau sebab takde perkhabaran
langsung dari en hasben
dah 1 jam aku call suruh g ambik Hannah
rasa nak terbang je ni g ambik Hannah








No comments: