batu hitam dan mee kari



emergency plan sangat...tak plan awal-awal macmnilah jadinya
kerana birthday Kakak Quni iaitu cousin aku dan dia satu-satunya anak pompuan CikDah aku
maka layanan tu special sikit
tingggg tetiba nak celebrate birthday dia tang tang tu jugak
nak kek bagai jadi berusahalah aku dan cik dah aku cari kek


nak kek yang orang melayu buat
over tau CikDah aku ni
yang kena tempah-tempah dulu tu
bukan direct beli kat kedai tu
maka kami pun call lah kawan-kawan yang buat business kek
bukan saja call g pusing-pusing cari kedai lagi
tapi rezekinya takde
semua cakap tak sempat nak buat


memang betullah
cakap pukul 3 tapi nak makan pukul 5
kalau aku pun aku reject order
nnt tak sedap mcm biasa tak best pulakkan...
so better reject untuk jaga nama baik business


tapi takde kek pun plan emergency tu tetap jalan
kami buat mee kari sajork
CikDah adalah MasterChef
aku pulak MasterPotong...kahkahkah
tukang potong je ok

 MASTERCHEF makan sambil bagi warning 'kalau tak sedap jangan bagitau dia' risau dia takde mood nak makan nanti



plan nak makan kat pantai pukul 5 petang
5.15 kuah kari atas dapur lagi
last-last pukul 6 baru sampai Pantai Batu Hitam
datang semata-mata nak makan kat sini
bosan dengan suasana kat rumah


kerana inilah aku nampak macam pelahap padahal sopan sentiasa...:)


langkah kanan untuk adik aku yang ini
masih mood pengantin baru
dia ada balik bawak mak mertua dia sekali
jadi invite sekalilah
makan ramai-ramai baru best


 orang tengah mabuk kepayang jadi buah je yang lalu untuk telan


 inilah mak mertua adik aku tu aka UMI. Hannah pulak yang over senyum.





 gegirl yang duduk 3 dari kiri tulah Quni si empunya BD. yang over tayang betis tu.









sambil-sambil makan bebudak ni tak kiralah gegirl ke boboy ke 
pakat-pakat nak naik kuda. RM5 sekali naik.


menu express yang ada:

mee kari
puding kastart
fish ball n sosej grg
tembikai
ait tea o panas


note: seronok jugak walaupun emergency plan. cuma yang tak seronok adik bradik aku tak cukup jadi suram sikitlah....









No comments: