SUNDAY STORY



dalam sedar tak sedar dah tengahari pun sekarang. time for lunch. tapi aku tak lunch lagi. apa nak lunch pun aku tak tau lagi.
dari celik mata pagi tadi aku tak berenti renti buat kerja. sampai berpeluh-peluh. mengah mak...
sambil buat kerja sambil melayan lil sunshine ni. budak ni suka menjerit sekarang. jerit geram.



-budak kecik berjari sakti-



semua kerja rumah aku dah buat
en hasben pulak outstation ke KL
jadi buatlah kerja sorang-sorang

antara kerja yang aku buat hari ni:



basuh baju
jemur baju
kemas dapur
basuh pinggan mangkuk
sapu rumah
taman pokok lada depan rumah
mandikan Hannah
tidurkan Hannah (setengah jam je budak kecik ni tido)
lipat baju
sambung buat bantal kekabu untuk Hannah


semua ni aku dah settlekan


cuma satu je belum buat....


yang aku belum buat adalah..

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
mandi


ye memang sekarang ni jam ini aku belum lagi mandi
sebab buak kecik ni nak aku depan mata dia je
hilang kejap je meraunglah dia








sekarang tengah golek-golek depan tv dengan budak kecik ni.


harap-harap dia tido kejap lagi

kalau dia tak tido jugak terpaksalah aku bawak dia berpesta air di dalam bilik air
mandi sama-sama lah jawabnya.










No comments: