doakan mereka selamat pergi dan pulang



pukul 9 malam kami sekeluarga bergerak ke masjid lama permatang badak tempat para jemaah trip Umrah berkumpul. agak ramai ahli keluarga yang menghantar jemaah. sebelum menghantar macam biasalah kami bermaafan dulu di rumah. orang nak berjalan jauh ni.


lebih 1jam setengah menunggu bas. dengarnya bas dari Pekan. apasal jauh bebenorrr...Hannah pun naik bosan menunggu. berapa kali tido bangun tido bangun tido bangun begitulah seterusnya. tepat jam 10.45 malam bas sampai.


semua jemaah persiapkan diri dalam bas sebelum perjalanan. mereka memulakan perjalanan dengan doa yang di baca oleh ketua penganjur. kami ahli keluarga yang terlibat turut mengaminkan doa tersebut walaupun berada di luar bas.


menunggu bas....ini semua separuh dari adik beradik mak aku...

Ma, Pak Cik, Unt Fiza, Aku, Kak Long, Opah, Pok Muda
belakang tu pun family kami



budak-budak keriangan macam malam raya....Hannah lena tidur




Opah dan Cik Nda






kami di sini mendoakan mereka yang ke sana semoga selamat pergi , selamat beribadat dan selamat pulang dengan selamat hendakNya.


nota kaki: dorang naik bas dari kuantan ke klia. sampai sana baru naik flight.... sunyilah anak cucu opah 2 minggu ni.opah takde maka takdelah riuh rendah macam biasa di hujung minggu.




No comments: