5 bulan yang super lasak




aiiissshhhhh Hannah sekarang memang melasak menyamai anak lelaki saya rasa. semua yang pernah menjaga Hannah semuanya berkata demikian. bukan yang jaga kejap-kejap macam 'eh nak pinjam jap baby Hannah nak buat main jap'. bukan yang main jaga 2 3 jam tu. yang bercakap sedemikian semuanya yang saya tinggalkan Hannah lebih kurang melebihi 8 jam untuk di jaga.


yelah hari-hari saya kerja sah-sah BS si mama tu yang jaga. kalau weekend saya ada kerja yang tak di sengajakan Hannah akan saya tinggalkan dengan sape-sape saja yang sanggup jaga Hannah macam my mom, Opah dan jugak CikDah saya. hah merasalah kamu semua jaga anak dara saya yang lasaknya macam anak lelaki ni.


mula-mula dorang seronok je jaga. tapi bila time saya ambik Hannah fuuuhhh mesti ada yang cerita aduhhhh lasak betullah anak awak ni. eh dia ni tak mengantuk ke dari pagi taknak tido asyik nak main je. makan pun tak berapa....dan macam-macam lagilah.


tapi sebagai ibu saya macam tak percaya.....sebab anak saya ni anak dara. mestilah baik, bersopan santun , lemah gemalai dan seangkatan dengannya.....semua sikap yang lembut-lembut je saya fikirkan. sebab depan mata saya Hannah ok je....


tapi bila saya cuti time weekdays dan saya tak hantar Hannah kat mama. saya jaga sendiri. saja nak luangkan masa dengan dia. owhhhh barulah saya faham apa maksud kata-kata orang yang jaga Hannah sebelum ni.




Hannah ni dah macam budak g sekolah kot. hari weekdays dia berperangai macam lain. balik dari rumah mama dia dah penat melasak jadi depan saya dia ok je. takdelah melasak mana pun saya rasa.


tapi bila saya jaga dia time saya cuti memang kelasakkan dia benar-benar menguji kesabaran dan ketahanan mata saya dan en hasben. 


gambar di atas saya elok-elok letak dia di raba saya nak bawak jejalan. dia lembikkan badan, keraskan badan, cabut keronsang saya dengan rentapan pastu gelak-gelak sebab berjaya tengok keronsang saya tergolek ke bawah...tarik tudung saya sampai tertanggal, gelongsor ke bawah main pusing-punsing....dan macam-macam lagilah.



last-last saya kepit dia macam gambar di atas. tapi dia ok je buat muka tak bersalah....ini baru melasak di ribaan saya. belum lagi dok usik-usik gear kereta nasib baik kereta tak mengundur. main wiper, stereng, dan semua benda dia nak usik.


akhir kata semua tempat dah tak selamat untuk dia kalau takde bodyguard.



nota kaki: dalam car seat pun dia dah pusing-pusingkan badan nak lepaskan diri....

nota kaki kaki: ibu-ibu jangan ikut saya kepit-kepit anak macam di atas.







3 comments:

Husna Zainal said...

cute nye baby...

fifie @fif said...

bby husna pun cute...montel lagi gerammmm

mrs kayrul said...

memang ikut gak wat macam tue..kasi kepit kejap2 bila terlampau melasak dalam keta