mati mati ingat tahun ni dapat BONUS


penjawat awam dok suka hatilah sebab nak dekat raya ni dorang dapat bonus. bukan sikit tau  tapi separuh dari gaji dorang. kalau kena kat aku memang syukur sesangatlah. bukan saja dapat merasa apa itu duit BONUS tapi dalam masa yang sama dapat meringankan beban yang sentiasa makin memberat. yelah tiap-tiap tahun tanggungjawab makin bertambah. yang berat dapat jadi ringan sikit dengan BONUS yang PM kita a.k.a Najib annouce tu. maka anak, bini dan suami semua makin gembiralah menyambut raya tahun ni. eh bukan tiap-tiap tahun ke penjawat awam dapat bonus???


kalau jadi aku dan staff-staff yang lain kat sini memang sejak menjadi pekerja kat kolej ni memang tak pernah merasa apa itu BONUS. serius ini adalah BENAR. angan-angan nak dapat BONUS  tu memang menjadi impian kami sebagai pekerja di sini.memang setiap tahun ada angan-angan ni tapi mungkin itu hanyalah dalam mimpi je.aku yakin semua staff di semua centre pun merasa apa yang aku rasa.


minggu lepas dapatlah emeil ni. mati-mati aku ingat emeil berkenaan BONUS. sebab kalau tengok dari iklan yang setiap hari keluar kat tv memang kita taulah keglamouran kolej ni macamna. so keuntungan dan pendapatan dia pun kita dah boleh agak. jadi kami  ingat Dato naklah share sama-sama keuntungan tu. manalah tau kot-kot nak buat amal di bulan mulia ni. nak buat pelik sikit dari tahun-tahun sudah.





kalau macamnilah gayanya memanglah dapat sambut raya dengan hati riang gembira pastu perit nak sampai ke hujung bulan. bila hujung bulan ada yang aku skip tak bayar hutang ni.yelah orang lain raya ada duit BONUS tapi aku kena pakai duit gaji yang dapat awal tu.


terpaksalah lebihkan berzikir di telinga en hasben supaya stanby awal-awal untuk cover apa yang aku takleh nak cover.....nasiblah sape suruh jadi suami aku...kenalah redha demi keharmonian rumahtangga...boleh gitu..











2 comments:

Aleen Afifi said...

secara otomatik....perjalanan ke kedah nnt ang la kuarkan duit dulu klu ang naik kete koi....huhuhuuu


cantik sgt la klu mcm tuh

fifie @fif said...

yg selalu iklan time buletin utama tu....yg tulah companynya....tapi yg tu HQ nama utk centre bukan klmu...tapi iklannya lebih kurang jugak.