Nak pilih yang bertutup ke yang terbuka?




Seorg lelaki yg agak ranggi berjumpa dgn sahabatnya, sorg lelaki lain yg agak warak, walaupun rockers. Kebetulan, lalu 2 org wanita bertudung labuh, berjubah dan berpurdah di sebelah depa.

Mat ranggi: bro, aku rasa pompuan yg pakai kelubung2 ni outdated la bro.

Mat rock: apsal ko kata mcm tu lak?

Mat ranggi: ye la. Pompuan ni kan Tuhan cipta cantik. Sayang kalau kecantikan tu disembunyikan. Pakai tudung pun mcm bertopeng ninja je.

Mat rock: jgn kutuk depa beb. X baik tu. Pakaian ikut sunnah tu..

Mat ranggi: aku x kutuk sunnah bro. Cuma, kalau aku la, aku nak la awek aku akan dtg stok up to date, pakai fesyen terkini. At least nampak body cutting dia. Bangga siot jalan dgn awek sevouge tu...eh, kelat pulak tekak ni cakap bebanyak. Ko ada gula2 x?

Mat rock: ada, aku beli hacks tadi. Kenapa? Nak ke?

Mat ranggi: hacks pun hacks la...nak seketul.

Mat rock tu pun mengeluarkan 2 bungkus hacks, dibukanya salah satu lalu dijatuhkannya ke atas tanah.

Mat rock: alamak bro, terjatuh lak gula2 aku tu. Ko ambik la mana yg ko nak. Pinggang aku sakit - x leh bongkok..

Mat ranggi tu pun kutip gula2 yg masih berbalut dengan pembalut.

Mat rock: apesal ko amek yg masih berbalut tu?

Mat ranggi: ko ni bro, soalan mcm budak kecik la. Yg dah terbukak tu dah kena tanah. Dah kotor. Takkan aku nak kutip yg dah kotor? Logik akal la bro...lu pun mcm x ikhlas je nak kasi gua..

Mat rock tersenyum.

Mat rock: bila ada 2 gula2 atas tanah - satu berbalut, satu x berbalut - pandai lak ko kutip yg berbalut sebab "tak kotor".

Mcm tu jugak pompuan ni bro. Dunia ni kotor bro. Yg dok pakai dedah sana sini tu dah terdedah dengan kekotoran dunia. Lu pk la - berapa banyak mata jantan dah jamah tubuh awek yg dedah2 tu? Pastu bayang yg bukan2? X rasa mcm dah x fresh ke awek tu?

Awek yg pakai kelubung2 tu semuanya tertutup bro. Diri depa terhindar dr kekotoran dunia. Takkan ada satu jantan pandang depa dgn pandangan nafsu pastu otak bayang yg bukan2 terhadap awek kelubung tu. Kecantikannya, keindahannya hanya utk lelaki yg halal bagi dia je. X ke fresh namanya?

Sama la kes gula2 tu. Kenapa lu x kutip je gula2 yg terdedah tu? Lu kan suka dedah2?

Mat rock tu pun berlalu dengan senyuman, meninggalkan mat ranggi terpinga2.


#copypaste dari FB Islam Agama ku 




PRE ORDER UNTUK SHAWL LABUH HANDMADE MASIH DI BUKA SEKARANG.


  

ini contoh aku pakai shawl labuh yang aku jual. sangat2 selesa. 

warna boleh request
harga RM30.00 sehelai include postage


berminat boleh rojer aku via emeil:
fieza.fifie@gmail.com
sms/call: 019-9779951


turut menerima tempahan secara borong. harga yang aku offer sangat-sangat lumayan......



 

No comments: