SY NAK PEREMPUAN, BERKERETA,TAPI YANG BERKAHWIN OR MENGANDUNG SAYA XNAK...

Tgk r tajuk entry aku ni...aku sbg pompuan tulen aku mmg bengang dgn mamat or jantan2 di luar sane yg keluarkan statement macamni...

Pagi2 aku masuk ofis biase r dgn mood Lazy Monday nikan...tapi bila dah ready mengadap PC mood aku ok sampailah aku dapat calling dari mamat gelap ni...

Aku mmg dah sedia maklum kalau ade no yg call h/fon aku yg aku xkenal or macam no ofis tu maknenya no nak panggil aku interview lah tu.Sbb aku skrg tgh berusaha keras nak tukar kerja...nak cari kerja yg gajinya RM15000 sebulan bukanlah cuma upgrade sikit r dari skrg.

So aku jwb r ala2 profesional gitu...speaking meaking la konon...sbb aku dgr pun dia sleng2 indian guy gitu...So seisi soal jawab pun berlaku antara aku n mamat nih...jawatan yg dia offer kat aku BUSINESS DEVELOPMENT EXECUTIVE.Dia kate xpayah masuk ofis u just kuar cari customer...ni company COURIER SERVICES.So cari r mane2 company yg nak bukak account dgn company courier express ni baru di kira commission...Basic adelah tapi ciput je.pastu Saturday pun kene keje...half day...Tang tu jugak aku pk punya pk aku direct jwb I DONT WANT!!!!!

Dia still promote lagi tapi aku jwb aku xminat keje kena kuar2 ni like sales N marketing lah...so dia diam...stop utk promote lagi apa keistimewaan keje tu...last2 dia cakap dialog mcmni...ni pbualan aku N dia:

mamat gelap: it's OK if you don't want but if u have any friends want this job u inform me at this number.

(guna BM lah senang)

aku: ok kalau adik i boleh x?

mamat gelap: OK adik u keje mane skrg?ke dia xkeje?

aku: dia keje skrg kat KL.FMM company but she just as secretary.

mamat gelap: Oooo like that...ok boleh..knp dia nak tukar keje ek?

aku: actually dia baru kawin 2 months ago n she want find any job here...husband dia keje kat kemaman...tapi dia nak stay cni...with my parents...

mamat gelap: Oopsss sorry2x mmg i nak perempuan yg berkereta utk position ni...tapi kalau yg dah kawin i xnak lah...sbb nnt I ssh when she pregnant ke apa...bla bla bla...

aku: Ooooo like that ha...

mamat gelap: ya lah sbb I dah penah kena situasi mcmni...mmg susah...so u suggest kat kwn u yg lain lah...

aku: I xnak r sugggest kat sape2 sbb nnt I suggest tetiba dia nak kawin ke pregnant ke...nnt u salah kan I plak...so kalau mcmtu u mandul kan lah seme perempuan yag ade skrg...(aku dah naik emo)

mamat gelap: ok ok xpe kalau u xnak...pap dia letak fon..

so mamat gelap ni aku rase mmg bangang giler...dah Tuhan dah jadikan lumrah manusia mcm tu buat pe nak sekat2....kalau dah tiba masanya n ade rezeki pregnant jugak mane2 pmpuan yg dia ambik keje tu nnt...kcualilan kalau dah manopouse or mmg di yakini mandul....

Ending dialog pun mmg xde adab...ngek...

6 comments:

Abuya Katang said...

ini olang kan kalau mau cari olang kerja sama die ini mcm .. baik suruh die cari olang utan dan mandul kan haiwan berkenaan.. tu pun saye tak berapa nak comferm adakah binatang tersebut mempunyai perasaan juga seperti manusia atau pun tidak... begong itu olang

Aleen Afifi said...

oklah...




wa stop sini..


wa nk g berak...ekekkekee

Aleen Afifi said...

wa.... maseh lagik marah beb....

Aleen Afifi said...

eiii marah wa xilang lagik dgn komen td..

Aleen Afifi said...

waaaa mamat itam legam nih memang xde adap.....

wa pon mcm nk naik angin jgk lah..


ehhh wa lesing jgk bawu tahu....


eiiiii wa dah xde sabar dah nih..


hah!!!!wa pregnant skg.so lu macha itam legam aper lu kesah wa pregnant ke hape....??



wa bg lu penampar halilintar lu mau ka??

fifie @fif said...

kelab jiwa kacau: mmg bengong tahap gaban mamat gelap bin legam ni...aku pun hangin je..

aleen: sy yg xde tanda2 pregnant ni pun mmg bengang kat mamat bengong nih...