1112....apakah itu?




Apakah makne no.1112 ni? Emm nilah aku nak cite ni.Dalam 2 weeks ago mak cik aku meragkap mak teh aku pelawa aku g party tupperware kat Grand Continental Hotel.Sbb dia mmg members Tupperware.So dpt tiket discount.Pikir punya pikir aku pun ok jelah kalau nak joined dia pun.Bukan mahal sgt pun tiketnya memandangkan money dlm purse aku pun masih mengizinkan.Dok kelam kabut bersiap tu aku ringan2kan jari jemari ni call adik2 aku kot2 dorg nak ikut adalah geng sikit.Xsampai 5 min dorg msg bgtau nak ikut gak.Mak aku pun nak menyentel sekali.Jadi seme yg nak join dlm 5 org.So aku bgtaulah mak teh aku tu.Ha kelam kabut dia call member2 dia kot2 dorg ada tiket lbh sbb yg nak join ni mlebihi sasaran dia.

Memandangkan mase xbyk sbb function tu dah nak mule kami decide naik 1 kete je utk jimatkan mase n waktu nak cari parking.Bersendat lah kami dlm Myvi mak teh aku tu.

Sesampai je kami glah hall yg dorg buat function tu.Mula2 ada game suka2 jelah.Tapi hadiah lumayan gak.Seme brand Tupperwarelah.Kalau beli dah brape kan????

Siap game ade ptandingan memasak pulak.Yg ni mlslah aku nak cite kan.Dlm ddk tunggu peserta siap memasak XTVT di teruskan dgn lucky draw.Seme no yg MC sebut xde pun kena.(chee mcm no ekor plak.)Dah nak habis mase utk ptandingan memasak tu MC tu dok buat main2 plak xnak sebut no yg dia ambik dari dlm kotak.Dok sebut 111....111...111...ntah brape kali da...

Time tu aku dok bergalok dgn adik aku si aleen tu kat belakang...huaaahuaaahuaaa...dok gelak2..last2 MC tu sebut 1112...ha no aku...mak ude aku kakak kpd mak teh aku ckp 'eh no awk....glah ambik...aku tercengang2...

Dgn muka yg ala2 malu2 kucing aku pun bangun utk ambik hadiah yg bakal menjadi milik aku...hidung aku pun kembang kuncup2x time terima hadiah tu.Walaupun xseberape tapi aku berbangga gak la sbb seumur hidup aku ni mmg xpernah aku dpt pape dlm segmen lucky draw.Hadiah pe lagi kalau bukan barangan Tupperware.

No comments: