Aku Rase Aku Rajin

Semalam lepas balik keje aku rase penat giler.Lepak2 jap atas katil sambil tgk tv.Habis je cite Indon tv9 aku sambung pulak Tv3 ganti cite favorite aku Cinta Balqis.Ntah pe ntah tajuknyer.Tepat je kul 7.30 aku p mandi n ready2 nak solat maghrib.Selesai je solat aku ngaji sikit.Pastu aku ddk melangok tgk sekeliling bilik aku ni.Tetiba nampak sst.

Apa lagi kalau bukan kain baju yg mintak di lipatkan.Rasenye dah seminggu aku xlipat kain baju aku tu.Pttlah baju2 dlm almari tu makin susut.Dgn perasaan malas2 kayu aku mencapai bakul berisi baju tu.Mak aiii byk giler nak lipat.Tapi apakan daya kalau aku xbuat sape lagi.

So lipat punyer lipat sampailah org azan isyak.Xsudah2 lagi.Tapi sikit je lagi.Last2 tepat 8.50pm aku berjaya habiskan sebakul tu.Cantik je aku tgk hasil kerja aku ni.heheheh.....

Setelah tgk apa yg aku usahakan tu berjaya aku rase minggu ni hari semalamlah hari aku paling rajin.Sbb aku berjaya melipat seme baju2 aku ni...Tapi kalau baju org lain aku xlipat kot...sbb keje nilah paling aku xsuka dalam hidup.Esok kalau kwin aku nak cari suami yang hobinya lipat baju.Ade ke...?Aku suka keje yg bmain dgn air...basuh baju ke,basuh kete ke....ape2 jelah...





1 comment:

aLeen aVriL said...

Mung jer pasan yang mung tuh rajin….tiem lipak baju ari tuh yoo lar mung rajin..ce kalu suh mung g derak lagi mung rajin kan….tahu doh mung..huhuhu….

Ermm…..errrkkk suker main air????ang bia betik sikit…..air mende ang suker main nih..ye lar air terjun ker, air ujan ker, air longkang ker…haaaa kan ade byk jenis air tuh……

Mesti lu pikir lain mase wa tanyer lu main air aper td kan..lu mang otak xbersih punyer..miaaahahaha