sempena persiapan pernikahanku



hari ini memang dah plan berkumpul dengan kawan2 sekolah...best sesangat...selain family, aku just ada mereka yang masih menganggap aku ni kawan mereka.yelah dulu ada ex-tunang, terasa diri ini di sayangi.sekarang kena sedar diri sikit....dia dah xde....bukan dia meninggal dunia tau tapi meninggalkan aku dari hidup dia....(meratapi apa yg terjadi).

ok ok go go....pagi2 g rumah ma aku sj2 je buang masa dgn ma aku pulak sbb ma aku awal habis meniaga hari ini.ma aku ni meniaga nasi lemak je.bukan peniaga barang emas ok.pastu tengahari ma aku ajak g rumah lama aku sbb kat sane ada anak jiran kawin.so dengan excitednya aku follow.tapi aku dgn ma aku je yang pegi.yang lain2 xnak ikut.terpaksa bawak kete sendiri.

apa punya sengallah aku sbb gambar pengantin takde pulak aku ambik tapi aku just g ambik gambar banner dia.sedih jugak time ni jiran-jiran lama yang aku jumpa seme bertanyakan khabar adik aku si aleen & si ainey tu...perihal aku xde pulak nak tya...tsk tsk tsk tsk....

dah makan, jumpa pengantin, jumpa mak pengantin, jumpa jiran tetangga, gosip sikit pastu aku g pulak melawat kawan-kawan persekolahan yg baru bersalin.pas 1 rumah ke 1 rumah.comel baby-baby dorg.tapi tu baby dorang bukan baby aku.

balik rumah terus.sampai rumah schoolmate pulak call tya pukul berapa nak sampai rumah dia.dalam hati dari semalam lagi aku mengharapkan daging korban dari bakal mak mertua mak dia.tapi ilekkk xdop pung daging maging korban ni...dah terlewat.yang ado just mee sup....best tapi xpedas...affan aku bukan budak kecik yang xleh makan pedas ok....lain kali sila buat sambal kicap campur cili dan bawang putih....wah terbaik arahan aku untuk ko (jgn bgtau mak ko ek).kalau ko bgtau cancel jd menantu....mampussss..

aku bawa ma aku g sekali...lantaklah korg nak cakap pe...ma aku boring so aku bawak jelah termasuk affar sekali.sampai sana ma aku jadi geng pulak dgn mak affan...hah molek...siap request nak berbesan lagi....aku terus dalam di lema...bak kata ukay's 'DI SANA MENANTI DI SINI MENUNGGU' hah so mcmne aku nak buat tu...

jadi utk xmemeningkan kepala maka perbincangan di buat...hah inilah di sekitar perbincangan itu.

sebelum berbincang kes aku dan affan makan mesti di dahulukan.


mak affan gigih promote affan kat ma aku

masih belum dapat kata putus.tengok maduku dalam skandal suka je tgk muka aku.

mak affan merajuk selepas pinangannya di tolak oleh ma aku

skandalku melepaskan aku setelah dia berbini.bini dia seronok sgt sbb dia yg menjadi pilihan

dia melepaskan aku kepada affan

aku terpaksa pasrah.wan cuba menenangkan aku dgn mimik muka mkanan penuh di mulut

untuk menenangkan perasaan aku yg dalam di lema aku bergedik dulu dgn che wan kita ni

lepas segalanya terjawab iaitu kami berdua memang tiada jodoh kerana kami adalah kawan sekolah sahaja tiada lebih dari itu.aku tidak cukup sempurna untuk manusia bernama affan walaupun dia tidak sehensem seperti yang aku idamkan.lepas segalanya selesai dan yang pasti selepas perutku kenyang aku terus balik bersama ma dan affar.seronok dapat mengenali hati budi kawan2 dan yang paling utama keikhlasan bakal mak mertua yang xjadi itu hanya dalam drama ini.

pengumpulan kawan-kawan beragama islam ini di rumah affan sempena open house raya haji beliau.semua raya pun ada open house bg beliau.yelah daging korban haram dimakan oleh yg bukan beragama islam


p/s: inilah serba sedikit persiapan pernikahan aku dalam drama ini.tapi pinangan pihak lelaki dah pun mak aku tolak.semua ini hanya dalam drama ini dan bukan realiti.




No comments: